شنبه ۰۸ اردیبهشت ۰۳

قیمت دستگاه فیلترپرس

آموزش بازاریابی اینترنتی و کسب و کار اینترنتی در این وبلاگ به صورت حرفه ای قرار می گیرد

قیمت دستگاه فیلترپرس

۱,۶۶۰ بازديد

قیمت دستگاه فیلتر پرس به عوامل زیر بستگی دارد:

 

  1. ابعاد و ظرفیت فیلتر پرس
  2. نوع جک فیلتر پرس
  3. جنس پارچه فیلتر پرس
  4. سیستم باز و بسته شدن صفحات فیلتر پرس
  5. صفحات فیلتر پرس
  6. کیفیت و جنس صفحات فیلترپرس
  7. وسایل مورد استفاده در تابلو برق فیلتر پرس
  8. وسایل مورد استفاده در قسمت هیدرولیک فیلتر پرس

 


ابعاد و ظرفیت فیلتر پرس:

بدیهی است هر چقدر ابعاد و ظرفیت فیلتر پرس بیشتر باشد قیمت دستگاه فیلتر پرس نیز بیشتر است، برای آگاهی از ظرفیت دستگاه فیلتر پرس باید حجم مواد ورودی دستگاه فیلتر پرس را مورد بررسی قرار دهیم که این حجم شامل مواد جامد و مایع ورودی به این دستگاه می شود که در اصطلاح روزمره به آن دوغاب یا لجن یا پسماند گفته می شود، بدیهی است هر چقدر حجم این مواد بیشتر باشد ابعاد و ظرفیت دستگاه فیلتر پرس نیز بیشتر می باشد.

 


نوع جک فیلتر پرس:


یکی دیگر از پارامترهای تعیین قیمت فیلتر پرس، نوع جک بکار رفته در فیلتر پرس است که به دو شکل زیر می تواند وجود داشته باشد:

  • جک دستی فیلتر پرس
  • جک هیدرولیکی فیلتر پرس

جک فیلتر پرس نیز با افزایش ابعاد فیلتر پرس بزرگتر می شود و این به این علت است که وقتی صفحات بزرگتر شوند فشاری که باید به این صفحات وارد شود افزایش می یابد و این امر مستلزم داشتن جک بزرگتری است و نهایتا باعث افزایش قیمیت بالاتر فیلتر پرس می شود.

قابل ذکر است جک فیلتر پرس شرکت دنافنون عموما از نوع هیدرولیکی می باشد که به توضیحات این نوع جک خواهیم پرداخت، لازم به ذکر است برای اینکه توان جک فیلتر پرس را محاسبه کنیم باید دو پارامتر قدرت و سرعت جک را مورد بررسی قرار دهیم. 

 

1.جک دستی فیلتر پرس

جک دستی فیلتر پرس نوعی جک پیچی مکانیکی است، در واقع کارائی جک دستی در دستگاههای فیلتر پرس کوچک می باشد در واقع این جک با ساختار فیلتر پرس که به آن فیلتر پرس دستی گفته می شود مطابقت دارد، و  یکی از علل این نامگذاری نیز همین نوع جک مورد استفاده در این دستگاه می باشد، فیلتر پرس دستی دارای ساختار بسیار ساده ای می باشدکه در جای خود به آن پرداخته ایم.

 طرز کار دستگاه فیلتر پرس دستی به این صورت است که با چرخاندن جک بوسیله نیروی دست، چرخ دنده کوچکتر(دندانه دار) می چرخد، سپس این چرخ دنده های کوچکتر پیچ را به حرکت در می آورند و جک حرکت می کند.

 

2.جک هیدرولیکی فیلتر پرس

در مورد جک هیدرولیکی فیلتر پرس توضحات کاملی در لینک قرار داده شده وجود دارد که شما می توانید با مراجعه به لینک مورد نظر، اطلاعات خود را کامل کنید.

 

 


سیستم باز و بسته شدن صفحات فیلتر پرس: 


همانطور که قبلا نیز اشاره کردیم فیلتر پرس ها به دو نوع دستی و اتوماتیک تقسیم می شوند، در فیلتر پرس دستی صفحات فیلتر پرس با نیروی انسانی و به صورت دستی باز و بسته می شوند ولی در نوع اتوماتیک، باز شدن صفحات فیلتر پرس کاملا به صورت اتوماتیک و طبق برنامه ای که به فیلتر پرس داده می شود عمل می کند و همین نحوه عملکرد صفحات است که فیلتر پرس را به دو نوع دستی و اتوماتیک تبدیل می کند. 
پس همانطور که گفتیم، سیستم باز و بسته شدن صفحات می تواند به دو صورت دستی و اتوماتیک صورت گیرد و همین امر موجب تفاوت زیادی در تعیین قیمت فیلتر پرس می شود.

صفحات فیلتر پرس:

در قسمت مربوط به صفحات فیلتر پرس دو مورد برای ما بیشترین اهمیت را دارد که عبارتند از:

  1. تعداد صفحات
  2. ابعاد صفحات

1.تعداد صفحات

تعداد صفحات نیز از دیگر عوامل مهم در تعیین قیمت فیلتر پرس می باشد، اینکه چه تعداد صفحه و با چه ابعادی مورد نیاز شما می باشد بستگی به ورودی و خروجی و در واقع میزان تولید شما دارد.

2.ابعاد صفحات

این صفحات از ابعاد 40*40 سانتی متر موجود می باشد تا 2*2 متر، بدیهی است هر چقدر اندازه ی این صفحات بزرگتر باشد ابغاد دستگاه فیلتر پرس نیز بزرگتر می شود و به همین سبب قیمت دستگاه نیز افزایش می یابد.

جنس پارچه فیلتر پرس:


طبیعی است که جنس پارچه فیلتر پرس نیز در تعیین قیمت فیلتر پرس تاثیر گذار خواهد بود جنس پارچه فیلتر پرس انواع گوناگونی دارد که در زیر آنها را نام برده ایم:


1.پارچه فیلتر پرس کتانی(پنبه ای)
2.پارچه فیلتر پرس پلی استر
3.پارچه فیلتر پرس پلی آمید
4.پارچه فیلتر پرس پلی پروپیلن
قابل ذکر است پارچه فیلتر پرس به تفصیل در مقاله فیلترپرس چیست مورد بررسی قرار گرفته است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.