شنبه ۰۸ اردیبهشت ۰۳

اعمال بعد از جراحی چاقی ورزش و تغذیه

آموزش بازاریابی اینترنتی و کسب و کار اینترنتی در این وبلاگ به صورت حرفه ای قرار می گیرد

اعمال بعد از جراحی چاقی ورزش و تغذیه

۱,۷۰۷ بازديد

اعمال بعد از جراحی چاقی کدامند؛ همانطور که گفته شد جراحی لاغری معده یکی از درمان های چاقی است که با استفاده از تکنیک‌های مختلف و اکثراً با روش های لاپاروسکوپی قابل انجام است.

فرض را بر این که شما با یکی از انواع روش‌های جراحی چاقی از جمله عمل اسلیو معده یا عمل بای پس معده جراحی خود را انجام داده اید، آیا به نظر کار دیگر تمام شده است؟.قطعا خیر! حالا مرحله بعد این کار چیه؟در ادامه این متن با ما همراه باشید.


چه کارهایی باید بعد از عمل جراحی‌های چاقی انجام داد؟

همین ابتدا تاکید میکنیم که به هیچ عنوان فکر نکنید که کار شما بعد از جراحی چاقی تموم شده! تازه بعد از جراحی لاغری معده کار شما عزیزان شروع می‌شود؛ البته برای اونایی که دوست دارن نتیجه عالی بگیرن

 

پیگیری‌ها و تغذیه بعد از جراحی

پیگیری ها و ویزیت های بعد جراحی چاقی، چه بایپس و چه اسلیو معده در دوسال اول و به ویژه در سال اول بعد جراحی که در ماه اول و سپس ۳،۶،۹ و۱۲ ماه بعد جراحی چاقی انجام می شود به اندازه فرآیند جراحی اهمیت داشته و باعث می شود به نتیجه عالی دست پیدا کنید.

از سال دوم به بعد، باید سالی یک بار توسط جراح و متخصص تغذیه ویزیت بشوید

!


اعمال بعد از جراحی چاقی؛ ورزش و رژیم غذایی

بعد از جراحی چاقی دو بازوی قدرتمند وجود دارد که باید از آنها استفاده کنید:


ورزش

شما عزیزان باید بتوانید در آن چند سال بعد از جراحی چاقی که وزن تان می آید شیوه زندگی خودتان را تغییر بدهید و ورزش به ویژه ورزش های هوازی به صورت سه روز در هفته را حتما انجام دهید و همینطور سعی کنید رژیم غذایی و الگوی غذایی‌تان به سمت مصرف هرچه بیشتر پروتئین برود.


رژیم غذایی

نقش پروتئین در رژیم غذایی

پروتئین باعث می‌شود که شما عزیزان دچار سیری طولانی مدت شوید و سراغ هله هوله نروید همچنین بافت عضلانی شما ساخته شود و متابولیسم پایه بدن تان بالا رود پس حتما توجه کنید که یک ماه بعد از جراحی چاقی که غذای سفره برای شما عزیزان شروع می شود، نیمی از هر وعده غذایی باید شامل پروتئین باشد که شامل گوشت مرغ، گوشت قرمز، تخم مرغ، کنجاله سویا و ماهی و… می شود.

رژیم غذایی پس از جراحی

در دو هفته اول بعد جراحی چاقی، چه اسلیو و چه بای پس، رژیم غذایی شما مایعات صاف شده است که باید حدود ۴ لیتر در ۲۴ ساعت باشد و دو لیتر آن شامل آب باشد و دو لیتر باقیمانده شامل شیر و ماست کم چرب، دوغ، آب گوشت و آب مرغ صاف شده باشد.

بعد از دو هفته اول تا آخر ماه اول رژیم غذایی شما، رژیم پوره هست که شامل سوپ میکس شده رقیق، عدسی، میوه رنده شده و سفیده تخم مرغ آب‌پز می‌باشد.

از شروع ماه دوم غذاهای پروتئینی سفره مثل گوشت، مرغ، ماهی و حبوبات پخته شده طبق نظر متخصص تغذیه شروع می‌شود.

نکته:

مولتی ویتامین مینرال از روز بعد جراحی به صورت روزی یک عدد بعد غذا شروع می شود و بهتر است برای همیشه ادامه داشته باشد، شایان ذکر است مولتی ویتامینی که حاوی مس و روی باشد از بقیه انواع بهتر است

 

لینک مطلب

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.