شنبه ۰۸ اردیبهشت ۰۳

بهترین لپ تاپ برای دانشجویان با قیمت های مناسب

آموزش بازاریابی اینترنتی و کسب و کار اینترنتی در این وبلاگ به صورت حرفه ای قرار می گیرد

بهترین لپ تاپ برای دانشجویان با قیمت های مناسب

۱,۸۱۷ بازديد

امروزه یکی از مهم ترین وسایل برای دانشگاه و مدرسه لپ تاپ است. بدون داشتن یک لپ تاپ خیلی پیش بردن مدرسه و دانشگاه کار سختی است. از لپ تاپ برای انجام تکالیف، نوشتن تحقیق و سوال و پایان نامه، امتحان دادن، یاد گرفتن درست، دیدن فیلم های ویدیو ای درس ها و…. استفاده می شود. حتی برخی از رشته ها و مدارس بخشی از کارهایشان با برنامه های مختلف است. به همین دلیل خرید یک لپ تاپ برای دانشجویان بسیار مسئله مهمی است. اما لپ تاپ های دانشجویی با لپ تاپ های معمولی کمی فرق می کنند و باید در هنگام خرید آنها به نکات مختلف توجه کنید. ما در این مطلب قصد داریم تا بهترین لپ تاپ برای دانشجویان را به شما معرفی کنیم.

بسیاری فکر می کنند که اگر یک لپ تاپ معمولی داشته باشند که به اینترنت وصل شود و بتوانند از آن استفاده کنند کافی است و با همین پیش فرض اقدام به خرید لپ تاپ می کنند. درست است که معمولا دانشجویان کارهای ساده ای مانند: گشتن در اینترنت، نوشتن متن، شرکت در آزمون و فیلم دیدن انجام می دهند اما خرید یک لپ تاپ ضعیف و بدرد نخور فقط دوران دانشگاه و درس خواندن را برای آنها سخت می کند و موجب آزار آنها می شود. فرض کنید چقدر وقت گذاشتید و یک مطلب نوشتید ولی لپ تاپ شما هنگ کند و کلا مطلب از بین برود یا اینکه مدام لپ تاپ شما شارژ تمام کند و نتوانید از آن به درستی استفاده کنید. در این حالت چقدر کار شما سخت خواهد شد؟

بهترین لپ تاپ برای دانشجویان

قبلا از اینکه بخواهیم به معرفی بهترین ها بپردازیم بگذارید ابتدا به درستی بفهمیم که لپ تاپ های دانشجویی چه ویژگی هایی دارند و اصلا چرا به آنها لپ تاپ دانشجویی گفته می شود؟

لپ تاپ های دانشجویی معمولا دارای سیستم های معمولی هستند تا قیمت آنها ارزان باشد و از سیستم و سخت افزار های قوی بهرمند نیستند. این لپ تاپ ها بیشتر به درد وبگردی و کار با نرم افزار های ساده می خورند و برای ادیت، برنامه نویسی و گیم و…. اصلا مناسب نیستند.

 

برای خرید یک لپ تاپ دانشجویی به چقدر بودجه نیاز داریم؟

قطعا این سوال همه شماست که دوست دارید بدانید که برای خرید یک لپ تاپ دانشجویی باید چقدر هزینه کنید. واقعیت این است که الان متاسفانه قیمت لپ تاپ ها بسیار افزایش پیدا کرده است و اگر قصد خرید یک لپ تاپ ضعیف را داشته باشید باید چیزی در حدود 10 میلیون تومان را در نظر داشته باشید ولی اگر می خواهید لپ تاپ بهتری بگیرید بازه قیمتی 10 تا 20 میلیون تومان گزینه بسیار مناسب تری می باشد. اگر بودجه خیلی خوبی دارید بازه 20 میلیون به بالا نیز مناسب می باشد ولی لپ تاپ های این بازه دیگر از حالت دانشجویی خارج می شوند و بیشتر لپ تاپ های حرفه ای و لپ تاپ های گیمینگ می شوند.

بهترین مارک لپ تاپ دانشجویی کدام است؟

اگر قصد خرید یک لپ تاپ برای دانشجویان داشته باشید قطعا بین مارک ها و برند های مختلف سردرگم می مانید. در بازه قیمتی زیر 10 میلیون تومان بهترین گزینه ها از برند لنوو هستند و چندان نمی توان گزینه هایی از ایسوس و ایسر و… را دید. در بازه قیمتی 10 تا 20 میلیون لنوو و ایسوس بهترین مارک ها هستند و از 20 میلیون به بالا می توان از هر برندی گزینه خوبی مشاهده کرد.

لپ تاپ های مک و مایکروسافت چندان گزینه های مناسبی نیستند چون بسیار گران هستند و در مقابل آن سیستم ضعیفی دارند. البته این لپ تاپ ها معمولا دارای امکانات فوق العاده ای هستند که برای یک دانشجو شاید چندان کاربردی نباشد.

بهترین بازه قیمتی برای هر رشته ای:

در خرید لپ تاپ های دانشجویی علاوه بر اینکه باید به قیمت آنها توجه کنید باید به رشته خود نیز توجه داشته باشید. ما سعی می کنیم تا برای هر رشته ای گزینه های مناسبی را معرفی کنیم.

بهترین لپ تاپ برای رشته معماری:

برای دانشجویان معماری بهترین لپ تاپ را در بازه قیمتی 15 الی 20 میلیون تومان می توان دید. لپ تاپ های بازه قیمتی 10 میلیون تومان چندان گزینه های خوبی نیستند و از توان و قدرت کافی برخوردار نیستند. در خرید لپ تاپ برای این رشته به رم و cpu توجه زیادی داشته باشید.

بهترین لپ تاپ برای رشته پزشکی:

برای دانشجویان پزشکی می توان لپ تاپ های بهتری پیدا کرد زیرا هر بازه قیمتی مناسب آنها می باشد و معمولا نیاز آنها آنقدر زیاد نیست که بخواهید خیلی هزینه کنید. اگر بودجه خیلی زیادی ندارید و نمی توانید هر طوری هست پول بیشتر جور کنید لپ تاپ های 10 الی 15 میلیون تومان جوابگوی نیاز شما هستند اما اگر می توانید پیشنهاد ما این است که کمی بیشتر خرج کنید. برای دانشجویان این رشته هارد، صفحه نمایش و cpu جز مهم ترین بخش هایی هستند که باید به آنها توجه کنید.

بهترین لپ تاپ برای رشته مهندسی:

برای دانشجویان مهندسی با توجه به اینکه دقیقا نیاز شما چیست بازه قیمتی فرق می کند اما بهترین گزینه ها در بازه قیمتی 15 میلیون الی 20 میلیون تومان هستند. دانشجویان این رشته نیاز به لپ تاپ هایی با قدرت پردازشی متوسط به بالا و cpu های قوی دارند تا در هنگام کار کردن به مشکلی بر نخورند.

بهترین لپ تاپ برای رشته هنر و گرافیک و کامپیوتر:

برای این گروه از دانشجویان گزینه های حدود 15 میلیون تومان می توانند مناسب باشند اما اگر می خواهید خیال خود را راحت کنید بهتر است به سراغ بازه قیمتی 25 میلیون تومان بروید تا گزینه های بسیار بهتری را پیدا کنید. لپ تاپ های مناسب برای این رشته باید رم، cpu و کارت گرافیک خوبی داشته باشند تا یک وقت در کار کردن با آنها با هنگ رو به رو نشوید.


https://mokhatab.org/best-laptop-for-students/

انواع هارد لپ تاپ

انواع هارد لپتاپ در یک تصویر

سه نوع مختلف هارد دیسک وجود دارد: SATA ،SSD و NVMe. در این مقاله با این سه نوع + نقاط قوت و ضعف آنها آشنا خواهید شد.

هارد دیسک چیست و چرا به آن احتیاج داریم؟

هارد دیسک قطعه ای است که اطلاعات شما را ذخیره می کند. اغلب اصطلاح هارد دیسک را به اختصار HDD می نامیم. به دلایل مختلفی ممکن است بخواهید هارد دیسک بخرید:

  • فضای HDD فعلی شما کم است و به یک هارد دیسک بزرگتر احتیاج دارید.
  • متوجه شده اید که باز کردن اسناد یا فایل های بزرگ مانند فیلم ها مدت زمان زیادی طول می کشد.
  • و غیره

در هر صورت درک اینکه چرا به یک هارد جدید احتیاج دارید به شما کمک می کند تا بدانید چه می خواهید. در قدم بعدی باید در مورد انواع مختلف هارد دیسک ها و تفاوت بین آنها بیشتر بدانید.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.